tirsdag 2. august 2011

Litt Perspektiv Og Premie-Shopping!

Skal si vi har fått en påminnelse om hva som er viktig her i livet den siste halvannen uke og for min del har det IKKE vært blogging.
Bloggingen er nå kanskje viktigst av alt det uviktige (som fotball er for mannen forøverig), men jeg hadde ingen problemer med å legge den til side for å ta hånd om og tilbringe tid med familie og venner og ikke minst være til stede for barna mine som selvfølgelig ble skremt.

Midt oppi alt dette kan en ikke annet enn  å være stolt over å være skandinaver.
Fantastisk å se vi og våre naboland slå ring rundt hverandre og at vi står sammen i noe som kunne skjedd hos hvem som helst av oss og her i Norge har vi reist oss på rekordtid !!
For min del hadde jeg minstesøster på Youngstorget da det smalt, men hun stod inni en butikk og noen ganger er faktisk lykken en treg butikkdame. 
Hun slapp fysisk unna skader, men mange gjorde ikke det og mine tanker går selvfølgelig til dem.

Jeg håper virkelig vi kommer styrket ut av dette med et litt annet perspektiv på ting, for det er ikke til å komme unna at det er fort å glemme for oss som generelt sett har det så godt...men prisen på denne lærdommen var nå fryktelig høy, det skal være sagt. 

MEN, nå skal jeg gå tilbake til å være interiørblogger og jeg og lillemann var i går på Skeidar og brukte opp HELE premien jeg fikk for juni-utfordringen hos NIB.

Vi fikk et bord med zinkplate og herlige små skuffer, en Tolix-inpirert krakk til 300 kr (!), tre kister, en pute, en liten knaggrekke og ikke minst, kompromisset, en diger sakkosekk (urk)!

På den annen side er det jo viktig at de små får være med og velge så sakkosekk ble det og jeg fikk skryt av mannen for ikke å ha prøvd å overtale ham til noe annet:)
Begge ungene har jo selvfølgelig noen gamle klenodier på rommene sine og for Teo sin del ble det et skolekart, en gammel kasse og en super-kul kontorstol min kjære søster Rikke-midtimellom ordnet til oss av merket Håg!
Eeeelsk!!
Legger forresten til at gutten sov til halv elleve i dag;)


Colabil fra Cuba


Mamma hadde med disse spillene fra englandsturen sin:)



Guttene bor vegg i vegg


Mors mareritt og lillemanns lykke:)


Gud han plukker blomster.
Han så seg om og sa:
Den vil jeg ha-og den!
Jeg vet nok at det smerter, for dem som er igjen.

Men jeg har mine planter, som bare jeg forstår,
men kanskje noen aner, ettersom tiden går.

At Gud er glad i blomster, er både visst og sant.
Nå har han atter plukket de fineste han fant.

12 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

nydelige interiørbilder:DDDD Og fin sakkosekk:DDDD Vil tro det er et must for unger, og kunne ligge å se på tv:DDD en annen stakkar måtte ha hatt mobilkran for å kunne komme opp igjen. Husker ungene mine hadde sakkosekk, da de var barn:DDDDD Når yngste hjemme boende sønner flagrer ut av heimen det nærmeste året, skal jeg sette i gang å lage kose-rom til barnebarna. Med madrasser på gulvet og sakkosekk:DDDD Og sort flatskjermstv på veggen!!!! Med masse fargeglade puter, og hyller på veggene til gamle bøker og tegneserier:DDDDTror jeg snart må hjem å gjøre livet surt for mine sønner, så de finner ut at det kjekkest å rømme heimen:DDDDD til freddan!!!!! Får vente til freddan:DDDDDD klemz Grethe

Saras stove sa...

Så bra det blir på gutterommet! Og så mye fint du fikk for gavekortet!
Godt å høre at lillesøsteren din kom fra terroren uten skader! Gleder meg til blogging fra deg fremover :) klem Sara

Roka Design sa...

Mange flotte bilder:)
Sakko-sekker er vel alle barns favoritt, og mødres store skrekk;)

Ha en fin dag:)
Klem Kari

Elin / Draumesidene sa...

Hei kjære du! Så mykje fint du hadde funne! Er ikkje flink til å gå innom Skeidar og andre liknande butikkar. Godt å høyre at det gjekk bra med søstra di. Det var jo så mange andre som vart skada både psykisk og fysisk i angrepet i Oslo. Eg synes alt var svart og håplaust nokre dagar. Men så reiste folket seg, og ein kunne kjenne styrken og varmen. Då bestemte eg meg for at eg heretter skal vere så tøff og optimistisk som eg berre kan. Og aldri gløyme kva ofra måtte gjennom. Då kan vi andre tole ganske mykje. Nydeleg dikt du hadde med til slutt! Gode tankar i alt det triste.

Ha ein fin dag!
Klem E

Hulda sa...

Ble så fascinert av diktet, så vakkert. Det rommer mange tanker. Gutterommene er ordentlig fine. Du har funnet mye fint å innrede med. Den stolen var så kul!

mamma i nord sa...

Så godt att din søster kom i fra uten fysiske skader.
Nydelig dikt også.
Mitt fokus har vel heller ikke vert blogging og nettbruk de siste dagene, men jeg kjenner det er litt godt å se att bloggene rundt om begynner å våkne til liv igjen, og att livet på ett vis begynner å normalisere seg.

Mye fint du fikk kjøpt, og de krakkene står høyt her på ønskelisten, noe mannen vist ikke var helt enig i, men tror nok det blir ett par sånne på meg.

Klem MIN

Prinsesse Vilikke sa...

Så mye fint du har kjøpt! Flotte bilder!

Fortsatt god sommer!

Gry Hege sa...

Godt å høre at lillesøsteren din kom uskadd fra de forferdelig hendelsene i Oslo. Jeg jeg har gått på skole med ligge fortsatt hardt skadet på sykehuset så jeg krysser fingrene for at han også blir bedre.
Bloggingen er liksom ikke så viktig, men tror at det å skrive er terapi for enkelte og ser jo at det er et annet preg på bloggene for tiden enn det er til vanlig.

Det var mye flott du hadde fått kjøpt til gutterommet. Likte spesiellt den kista og stolen....kanskje man må en tur innom skeidar :)

Ha en flott kveld :)

Johanna Stålros sa...

Så mycket fint! Jag gillar den röda skrivbordsstolen. kram J

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Hanne,

Så vackra ord av dig och så skönt att höra att din syster klarade sig utan fysiska skador.

Och ännu ett otroligt snyggt pojkrum har du fixat till! SÅ snygga saker ni fick med er hem från Skeidar, och så illa är det inte med Sakkosäck... :-)

Klem, klem,
Helena

-Mia- sa...

Nydelige bilder fra barnerommene! :-) Likte den kontorstolen jeg!! Og kartet er kult!! :-) Håper du har hatt en fin ferie i Grimstad, har hvertfall vært nydelige sommerdager her sør!! Klem

Fossestua sa...

Så mye fint du fikk kjøpt for premien! Har akkurat makent konsollbord, men det har jeg faktisk brukt til plantebord i hagen (se dagens innlegg).

Knallstilig med det kartet på veggen!

Utrolig flaks at din søster ikke ble skadet! Finner ikke ord for alt som skjedde i Oslo og på Utøya, men midt i alt det grusomme - så kjenner jeg en utrolig stolthet over norge. Synes stoltenberg gjorde en fantastisk jobb som leder for landet vårt under denne krisen, og jeg er helt imponert over politimesteren som rolig og behersket gav løpende informasjon til pressen og det norske folk mens alt pågikk. Det kan ikke ha vært noen lett jobb. Huff.

Men livet må gå videre, og mitt i alt det fæle så er jeg glad for at jeg kan "rømme" inn i bloggeverden og få tankene over på noe annet.

Ønsker deg og dine noen fine sommerdager :)
Klem fra Lise