mandag 8. august 2011

Røda Ugglan

Jeg nevnte for litt siden at jeg fikk en overraskelsesvisitt av storesøster i husmorferien jeg hadde og fortalte vel også såvidt at det var en stopp på vei til Gøteborg.
Det jeg ikke har fortalt er at hun fant noen nyyydelige gamle bokser på marked der som hun har vært så elskverdig å gi til sin veldig takknemlige lillesøster i "fortidligførtiårsgave" :)

Denne er fra Kalmar Sjokoladefabrikk og den har en gang i tiden inneholdt noe som heter RØDA UGGLAN (hva nå det måtte være, men jeg er sikker på det var godt;))!

Jeg har fått litt sansen for å bruke disse gamle boksene som blomsterpotter...noe jeg så i et Jeanne d´Arc Living for en tid tilbake.
Jeg synes også det er litt artig å sette frem bestikk på bordet i en gammel boks som på et av bildene i Kid-boken jeg viste utdrag fra i går.
Ellers oppbevarer jeg selvfølgelig både te og kaffe i slike og noen står bare fremme til pynt:)
Uansett hva man finner på så er en boks i allefall ikke bare en boks og jeg blir veldig glad for orginale tips til boks-bruk....jeg fikk nemlig en til;)


Håper alle har hatt en herlig start på uken!












17 kommentarer:

Mamsens hus sa...

Lekker boks. :)
Jeg var på Høna brukthandel og fant to fine gamle bokser, men jeg kjøpte de ikke og jeg angrer veldig på det nå..
Men jeg fant mye annet fint. :)
Flott å bruke de som blomsterpotter.
Ønsker deg en fin kveld. :)
Klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Veldig fin boks, Hanne! Lekkert med blomster i! Snill storesøster du har! Deilig med sånne overraskelser! Ha en fin kveld! Jeg skal se dokumentaren frå Utøya! Klem frå Solveig!

Grip dagen sa...

Gamle bokser er jeg også glad i.
Var innom Søstrene Grene idag. De hadde også fått en hel kolleksjon ulike bokser med nostalgiske motiv og farger. Kjempefine!
Om en skal ha mat i dem er det jo greitt at boksene er nye og rene...
Sommerhilsen Marit

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja,gamle bokser er bare supersjarmerende:)Og flotte til potteskjulere...
klemklem

LykkeLise sa...

Tannbørster i?:)
Kjempefine bokser vennen, du er superheldig:)
Snill søster:)
Har bursdag i november jeg også forresten;)

Klem klem

Frøken Anker sa...

Skøn og sjov boks. Og rigtig flot med en plante i. Jeg bruger de gamle dåser til alt muligt. Jeg kan ikke få nok af dem. Eller af gamæe kufferter :-)
Vedr. havebænken, så kan du se den her: http://www.froeken-anker.dk/Webshop/Item.aspx?ItemId=12599

Hav en dejlig aften

Lilla Blanka sa...

Åh vilka härliga bilder! Sååå inspirerande!!!
Stor kram
Mia

Karma sa...

Ah, elsker slike gamle bokser. De kan jo brukes til alt! Rett og slett fantastisk!

Klem Kaja :)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

For en fantastisk boks, den var superfin ! ♥ Heldige deg som har en slik snill søster. Kjekt å ha familie som vet akkurat hva man liker, hihi... Blomster i gamle bokser er vakkert syntes jeg. ♥ Og nydelige bilder hos deg som alltid Hanne ! ♥

Prøver å komme meg inn i rutiner igjen både når det gjelder hverdag og blogging, men det
er ikke så enkelt. Dessuten har disse skolebarna her sommerferie enda også. I dag hadde Thea sin aller første dag i barnehagen, og jeg føler meg lettere hysterisk... Er veldig spent på hvordan det går i morgen.

Håper alt står bra til med deg og dine vennen. ♥

God nattaklem fra Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin burk med ugglan, så milda och fina färger. Passar bra bland dina vackra korsetter.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Min stil sa...

Så flott boks. Vakkert dandert samen med andre hærligheter.
Klæm Susanne

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så flott den boxen var, en får jo egentlig ikke nok av slikke heller - de er jo så kjekke å putte "alt" i, nydelig som blomsterpotte også...

Ha en super dag og uke...

Hespe sa...

Så heldig du har vært - kjekke søsta di!!! Sammen med den andre nostalgiske stæsjen din, ble det jo kjempelekkert :)

Nyt dagen videre snupp!

Klem fra Hildegunn

rosenälvorna sa...

Underbart vackert hem du verkar ha och fina bilder tar du! Du hamnade direkt på min blogglista men favoriter.//Christina

Sussi / Sussinghurst sa...

oh sikke en dejlig chokoladedåse. Det er nogen skønne korsetter du har, uhhh godt man ikke SKAL gå med sådan nogen mere

Marie sa...

Underbart vackra och inspirerande bilder!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Maria sa...

Jeg fant akkurat en lignende spann i kjelleren hos mine foreldre. Den står det plommemarmelade på, og stammer tilbake til da min mor var liten :) kjempekoselig med slike bokser som har historie printet på seg! Veldig fin ugleboks :)