onsdag 26. oktober 2011

Murphys Lov

Jeg synes det er ille nok å bare ha en snau måned igjen av tredveårene, men carma er tydelig ikke på min side nå om dagen.


For å snu førtiårs-greia til en positiv ting bestemte jeg og mannen at tiden var inne for mitt etterlengtede besøk til Engelholm og Nina Hartmanns butikk, selvfølgelig også med lunchinntak på hennes nydelige café Bohemian Hapserie.
Som jeg nevnte her forleden er hotell bestilt og det hele , men etter VintageByNinas nyhetsbrev igår fikk jeg bange anelser da det stod at caféen var stengt for "efteråret" og at butikken kun er åpen etter avtale.


Kortversjonen er at de har sett seg nødt til å sesongstenge på relativt kort varsel (for jeg hadde selvfølgelig sjekket at alt var i orden tidligere) og den aktuelle helgen er de i Frankrike så da blir det også vanskelig med besøk etter avtale.
Men jeg fikk de søteste mailene av den superkoselige damen som selvfølgelig var veldig lei seg for dette og jeg ser ikke på besøket som avlyst, heller utsatt :) 
NINA SKAL BESØKES, DERMED BASTA!


Tingen er at jeg virkelig trenger noe hyggelig nå så i går kveld bestemte vi oss for å dra likevel men med destinasjon København i stedet.


Jeg skal selvfølgelig besøke K&Co men trenger hjelp av dere med tips til mer vintage-shopping i kongens by!
Er interessert i alt av markeder, vintage og antikk, enten i København eller på veien :)


Bildene i dag er fajanse med "perlekant" som jeg også fant på Birkelunden-markedet helgen som var, *kjærlighet* !









14 kommentarer:

staudecafeen sa...

hej
jeg kender desværre ikke andre i det område. men du kan glæse dig til kogco.dk de har mange skønne ting Anne Gine

Hjertedamas blogg sa...

Jaha, så du fyller førti år?????? Hmmmmm, trodde du var nærmere 30...... Jeg hadde tretti-årspanikk, men ikke førti. Og da jeg skulle fylle femti, så skjeit jeg i hele greia. Ble ikke marker på noe særlig vis heller, bare en enkel middag med mann og barn. Men du snakker om Nina Hartmann, hvor ligger dette stedet? Sverige? Jeg ble nysgjerrig........ sikkert noe med Bohemian....... Klemz Grethe

My home is my Castle - by Kari sa...

Her må jeg følge med ser jeg ;) Jeg reiser til Køben neste helg sammen med 9 andre jenter :))Gjett om jeg gleder meg :))

KlemKari

Crinoline sa...

Hei,Hanne. Synd at det ikke ble noe av turen du har gledet deg slik til nå. Var,som tidligere nevnt, i butikken for ca,1 år siden. Kanskje er butik Sophie i København noe,samt Honning og Flora. H og F ligger utenfor København så her trenger dere nok bil.Begge har hjemmesider så sjekk åpningstider der. Så til reportasjen i Magasinet. Forstår ikke at noen kan hisse seg så opp vedr.Shabby Chic,men,men...Har vært i butikken til R.A i New York. Synes stilen der er mere romantisk med pastellfarger osv.enn hos deg. Ihvertfall, jeg synes dere har et personlig og nydelig hjem. 40 år er ingen alder,Hanne. Stor klem

mysiga heestrand sa...

Hej!
Om du skall till Köpenhamn är Butik Sophi ett måste. http://www.butiksophie.dk/
Även Honning och Flora har jättemycket fint. Honning & Flora ligger lite utanför Köpenhamn.
Kram och ha fina dagar i Danmark
Marita i Heestrand

ting med sjel sa...

hei, nydelig blogg du har her. Liker også veldig dine tekster =) Din personlighet får lov at skinne igjennom og det liker jeg.
Jeg har veldig mange links til danske nettbutikker på min blogg-side, (nederst) Utover dem som allerede er nevnt er for eksempel Fil de fer, Søster flora, vintage kompaniet og så er veldig mange på Sjælland hvis i skal kjøre lidt runt. Prisene er vidt forskellige men utvalget også.
Nyd turen
hilsen
Dagný

weisser traum sa...

oh so schön deine deko.
die farbe lila mit weiss ein traum.
sei lieb gegrüsst daniela

My Vintage Home sa...

Sikke en skøøøn side !!!!!!!!!

Skulle du komme forbi fredericia er du altid velkommen til at kikke forbi vores showrrom !!!

Mange hilsner fra H.C www.myvintagehome.dk

Susanne sa...

Super super fin blok. Den vil jeg med glæde besøge igen!
Hilsen Susanne

Lille vildand sa...

Du gjorde et kjempeintervju, og det var vakre bilder. Smaken er som baken ...det viktigste et hjem kan ha er egenart og stil som viser at en bryr seg om sine omgivelser, det handler om å skape et hjem med særpreg og egenart. såååå kjipt med turen til Nina!!!!! Æsj!!!!!! Utenom de som er nevnt: fil de fer!!!! Og 40.... Jeg hadde tippet 30, you good looking woman!!!!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Herlig Intervju, Hannevennen! Du er så flink!
Ååååå så kjedelig med Nina Hatmann turen da, vennen! Vet hvor du har gledet deg til den! Men du far ta den opp igjen, og kos deg masse i Køben!! Der er det også masse fint å finne!!! ;)

Ha en fin helg!
Klemmer fra meg!

Frøken Anker sa...

Hej Hanne,

synd du ikke kommer forbi Viborg.
Måske vi ses en anden gang?!

Hav en dejlig helg
Birgitte

AnneH sa...

Hei. Har bare lyst til å si hei en gang til, etter å ha hilst på deg i Alle Tiders. Det må være en kjempeskuffelse å ikke få reise dit du ville, får håpe du finner mye annet spennende å fylle turen din med isteden. Neste gang jeg går forbi vinduene dine skal jeg prøve å se lengere inn også ;)

My Vintage Home sa...

Hej Hanne - Tusind tak for din hilsen !!
du er også meget velkommen til at gå ind på min blog

infomyvintagehome.blogspot.com

Håber at se dig i fredericia - lige skrive først :-)

Hilsen H.C