mandag 7. november 2011

I Heart K&Co!

Da er jeg hjemme igjen fra København, sliten men lykkelig.
Både jeg og min mann har en forkjølelse som slo ut i full blomst mens vi var der og sånn sett ble det kanskje litt "amputert", men jeg fikk gjort det jeg kom for....jeg fikk meg dame;)

Jeg fant henne hos K&Co som ligger i Vesterbrogade 177, sentralt i København og jeg falt med det samme. Metallben og en fantastisk patina utgjorde forskjellen.
I tillegg fikk jeg min drøm om et par gamle englevinger oppfyllt.
Det er sant som Nina Hartmann sier "med all respekt for de nyproduserte englevingene, de orginale er og blir nummer en"...og jeg skjønner hva hun mener. Det var med nesten ærbødighet jeg tok i dem for første gang.

Butikken i seg selv er en drøm både inni og utenpå. Jeg hadde lyst på ALT der inne som selvsagt økonomisk ikke var mulig:- likevel det skal sies at sammenlignet med flere Brocante-butikker var det dog ikke så ille;)

Men det som gjorde dette besøket til turens absolutte høydare var innehaverhalvdelen Kim som kom  ut til meg mens vi pakket alt i bilen.
Med seg hadde han et votiv som han ville at jeg skulle ha siden jeg hadde kommet så langt for å besøke dem og jeg fikk nesten en klump i halsen.
Votivgaver er en eldgammel skikk der man ofrer til det guddommelige i form av disse når man er rammet av sykdom og annen elendighet i håp om helbredelse.
Det Kim ikke vet er at dette ble veldig symbolsk for meg av grunner jeg ikke trenger å gå inn på her men etter det jeg skjønte blir de også brukt som takknemlighets gaver og sånn sett er det meg som burde gi et til ham.
Noen mennesker er bare gode..*kjærlighet*

K&Co har både blogg og nettbutikk :-begge MÅ besøkes og skal du tilfeldigvis til Kongens by er dette det første stedet du må titte innom.
Rett og slett en skatt!!








14 kommentarer:

Elin / Draumesidene sa...

:) Så bra at du fann ein slik flott butikk! Og dama med englevingane såg smæshing ut! Fantastisk å få ei slik gåve, når du har veldig bruk for oppmuntring og håp.

God klem,
E

K&Co. sa...

Hej Hanne !

Først tak for nogle fine ord , nu sidder Kim med en klump i halsen og en tåre i øjet.
Jeg var ikke i butikken i lørdags , men så var det fint at Kim tog sig godt af jer på besøget til København.
Og tak for nogle fine billeder.

Mange hilsner her fra København.
Kim&Bjørn - K&Co.

staudecafeen sa...

Trist at I blev syge, håber I er friske igen. Og ja er det ikke en skøn butik... tillykke med dine englevinger, de er super skønne:) Anne Gine

Marit sa...

Gratulerer med en dame som du har ønsket deg lenge! Følger K&Co-bloggen og vet nesten ikke om jeg tørr og reise dit... Er spent på hva du har kjøpt i tillegg til den vakre damen og vingene ;o)
Så hyggelig med en hilsen fra Kim&Bjørn her på bloggen din!

toves sammensurium sa...

Hvorfor visste jeg på forhånd at når Hanne er tilbake fra Køben da blir TOve misunnelig!!! Misunnelig på turen i seg selv,misunnelig på K&Co besøket....jeg sikler stadigvekk på bloggen deres...og misunnelig på dama og vingene??JAAAAAAADAAAAA!
toveklem;)

Marit sa...

Åh, du er så heldig!!! Jeg ønsker meg også inderlig en tur til deres butikk, men tror nåkk det bør spares opp noen kroner først!;) De nydeligste englevingene du har skaffet deg..*SUKK* :))

Klem

G:a Affären sa...

Härligt att vi är flera som kan tänka sig åka till Köpenhamn för en gine och änglavingar!
Någon gång måste jag åka dit och då blir det absolut ett besök hos K&Co.
Ha det gott
/Cia

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så hyggelig at du fikk tak i det du ønsket deg så mye.Og en nydelig gest med votivet...
kos deg
klemklem til deg

Autumn Homestyle sa...

Hello from Germany :o)

I found your blog the other day and think it is absolutely beautiful!!!

I wish I could understand what you are writing ;o))!!!

I tried the Google Translator - but for some reason it doesn't want to translate in German or English. I think I'll have go to evening school to learn Swedish ;o)

Wishing you all the best!!!!!!

Lony


http://www.autumn-homestyle.de

Lille vildand sa...

Så vakkert, Hanne...både ord og bilder!! Ja, den butikken ser virkelig ut til å være et skatteparadis.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Ah, lucky u, vennen!! Skulle ønske jeg og kunne ta turen til KOngens by snart! :) Helt herlig med en sånn dame... ØNSKER meg og englevingene.. jEG DÅNER :)

Ha en fin ny dag i morgen!
Klemmer til deg!

Lillehuset sa...

Hei Hanne!

Så fin en dame og så fine englevinger! Håper du snart blir frisk igjen! :)

Hilsen Lene

mamma i nord sa...

Å så flott både dame og englevinger.
Votiv har jeg aldri hørt om men det høres ut som en nydelig ting å gjøre, og også å få.

Den som hadde bodd nærmere alle disse stedene.
Ikke enkelt når man bor langt oppe i nord, og det koster av og til skjorta bare å komme seg nedover landet.

Ønsker deg en nydelig Tirdag.

Klem Tanja

Shabbylishious sa...

Himmel så flott butikk.Tok du flere bilder derfra. Håper på det.:)
Funnene dine er jo helt fantastiske. Ja slike butikkinnehavere er verdt mer enn gull i sin vekt. Ubetalig opplevelse.:)