onsdag 11. januar 2012

Mine Lamper




Det er vel ikke mye ineriørmessig som er viktigere enn riktig belysning og jeg skal ikke påberope meg å være en ekspert på feltet.
Men, jeg ELSKER lamper og er nå i en prosess hvor jeg prøver å finne den ultimate lampen i mine øyne til alle rom, det er IKKE lett!
Grethe med bloggen Wood And Rose er også på lampejakt og lurte på om jeg kunne vise noen av dem jeg har:)
Beklager det tok litt tid Grethe, men her er noen av dem jeg liker best:

Denne lysekronen er gammel og ble funnet på en bruktbutikk i Grimstad. 

Denne er nyprodusert  og jeg har vært på nippet til å bytte den ut flere ganger,
men noe holder meg igjen.
Den gir et fantastisk varmt lys som er vanskelig å matche.

Gammel industrilampe fra Siemens, kjøpt på brukten her i Halden for 150 kroner

Nyprodusert, svær lysekrone i trappen...kommer til å selge denne etterhvert.

Min nydelige Kaiser Idell kjøpt av en koselig kar på Birkelunden

Gamle lamper fra Birkelunden og Budapest lyser opp i hjørnet på kjøkkenet

Elsker disse og spesielt de gamle.
Siden de koster skjorta får jeg nøye meg med Bloomingville-versjonen inntil videre

Gammel måneskinnslampe, donert av en god nabo:)

Gammel krone og lampett fra norske Høvik som en stund produserte i Halden
Leselampen er fra loppis

I dag er det sola som gjør jobben! Huset formelig gløder og jeg NYTER! Fiiiin dag ønskes alle som titter innom!


Dette lyset er ikke mitt verk men kanskje det vakreste av dem alle...
(Tatt gjennom stuevinduet i går ettermiddag)

30 kommentarer:

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Veldig flotte lamper, Hanne! Jeg er også på lampejakt... syns det er kjempe vanskelig å dine de rette! Du hadde mange favoritter :) Ha en god dag, vennen! Klemmer til deg!

Anonym sa...

<3 <3 <3 du er sååå flink snuppa

Anonym sa...

Glemte hilsen og klem katrin hehe du vet jo å god jeg er på det her hihi

Ragnhild / Wallas Verden sa...

her var det mange fine lamper. må innrømme at jeg ofte glemmer lampene og min mann klager stadig over dårlig lys. han leser aviser jeg ser på tv. så jeg trenger ikke lys i samme grad;) men når jeg ser meg rundt så har jeg en god samling jeg også.
ha en fin dag.
klem:)

woodandrose sa...

Takker, bukker, nikker og neier,- både for link (Trenger den!!!) og inspirasjon!!!!! Det er lett å gå seg vill i lampe-jungelen, og jeg må nok bare innrømme at det har jeg faktisk gjort. Jeg ble så opphengt (ha-ha) i nye lamper, at jeg glemte at det passer meg kanskje bedre med litt eldre og ikke så moderne lamper...... så hvor går jeg når jeg skal lete etter eldre og litt rustikke lamper? (Budapest ligger litt langt borte, og problemet ville bli hvordan få med alt hjem igjen?) Her i byen er det dårlig stelt med sånt. Klem Grethe

Marits Hverdagsgleder sa...

Mange fine lamper, både gamle og nye i lett blanding. Jeg liker godt kombinasjonen. Lamper er noe vi ofte glemmer, eller dvs vi har de ofte veldig lenge... iallefall har jeg det... Viktig med "riktig" belysning, både for øynene og som en av prikkene over i'en....
Dette innlegget fikk meg til å sette fokus på egne lamper... hm... må nok ta meg en titt rundt i huset når jeg kommer hjem til uka.

Hagagården sa...

Underbart fina lampor du har,helt i min smak.
Stor kram till dig.
Ninni

Tone sa...

Hei !! Nydelige lamper du viser :)) Synes det med lamper er bare så vanskelig :)) Ønsker deg en fin kveld!Klem Tone

Miriam Lilliana sa...

Synes du hadde MANGE flotte lamper alt jeg:-) Du får si ifra hvis du ender opp med å kvitte deg med noen av dem:-)

Kom forresten gjerne inn og bli med på min giveaway!

Hildas hem - Sofia sa...

Så otroligt många vackra lampor. Och vilka fina bilder i övrigt! Den översta bilden ser väldigt inbjudande ut! Snyggt! :)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Så mange vakre lamper du har Hanne, herlig ! ♥
Jeg ønsker meg en ny lampe på stuen jeg, noe alla den du viser på det første bildet.

Vi ses vel på bloggtreff til lørdag, jeg grugleder meg ! :)

Fin dag til deg vennen ! ♥

Stor klem

Dronninghuset sa...

MASSE FINT AV LAMPER OG I RETT MILJØ.
OG FLOTT VAR OGSÅ LAMPEN FRA NABOEN.... SNILL NABO.
ENIG MED AT SKAPEREN AV DET SISTE LYSET VAR ALLER HELDIGST MED SITT LYS... BRA DET DA ETTERSOM SÅ MANGE NYTER GODT AV DET!
HA EN DEILIG ETTERMIDDAG.
KLEM TOVE

Renates hjørne sa...

Så mange flotte lamper du har! Jeg er på leit etter en å ha i stua:))

Ønsker den en fiin dag videre!

Klem fra Renate

Anonym sa...

Så mange nydelige lamper! Jeg elsker lampene fra Bloomingville og House Doctor, de har alltid nydelige kolleksjoner:) Jeg kjøper fra http://scandinavianbreeze.com/interior-mobler-tilbehor/belysning.html?bkl-prj=product, de selger fra flere leverandører:)

Tinas vita bo sa...

Guud så vackra lampor du har!! :)
Och bilderna är så vackra!!

Kram Tina

Mita på landet sa...

Her var det mange lekre lamper! Tror lampe nr 2 er min favoritt,tross nyprodusert, så fint med mulighet for stearinlys også:)

Første gang innom bloggen din, kommer mer enn gjerne tilbake:)

God onsdag ønkes deg!

vår lille verden sa...

Hei Hanne:)Så flotte forskjellige lamper du har,de passer inn på hver sin måte:)Fint vinterlandskap med utsikt til festningen.Stas!:)klem

Siv`s verden sa...

Mange flotte lamper du har Hanne!:) Utrolig fint vinterbilder,fint i Halden:)

Klem

sologbolig sa...

oi, her var det mange lamper som Eg likte godt!! Er også på lampejakt, trenger en lampe over salongbordet, men syns det er vanskelig når vi har to taklamper i stua fra før (vinkelstue). Men en dag så finner eg den nok !! Ha ein fin kveld. Klem.

Monica fra Moxas Univers sa...

Åh gud så mange herlige lamper! Nesten så jeg blir flau av å se på mine her i huset..

G:a Affären sa...

Visst är lampor viktiga och så många fina lampor du har, ljuskronan är helt underbar!
Ha det gott!
/Cia

Johanna Stålros sa...

Fantastiskt fint!!! Kram Johanna

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

Nydelige lamper Hanne!! Enig i at belysning er veldig viktig og veldig vanskelig..! Gleeeeeeeeeeder meg til å treffe deg lørdag!!! Stor klem Cecilie

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Mange flotte lamper du har....liker birkelundlampen godt:)
Ikke lenge til vi sees...nå må jeg ikke glemme isformene til deg:)
klemklem

Monica sa...

Hei på deg.
Så mange flotte lamper du har!!!
Ønsker deg en riktig fin fin kveld ;)
Klem, Monica

Bettum Villa sa...

Sååå mange fine lamper!! Her i huset er det virkelig dårlig med fine lamper, men planlegger å skaffe meg nye i løpet av 2012 *krysser fingre*.
Den svarte i stua de var en av favorittene mine.
Klem Madelén

Siv sa...

Hei på deg :)
Et nydelig Halden du viser her ;)
Mange flotte lamper har du du jaggu meg...likte den første veeeeldig :)
Du har et kjempefint hjem ♥

Sees vel til helgen vi da ;)
Blir hyggelig å se deg !

Trines Hus og Hage sa...

Et utrolig interessant og inspirerende innlegg. Det var herlig å se alle de utrolig fine lampene dine, særlig de gamle var sjelfulle og fantastisk flotte. Jeg er nok som det, det er de gamle som virkelig gjør susen, men du hadde greid å valgt ut fine lamper av nyere dato også.
Takk for titten, kommer gjerne igjen! :-)

Trine

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Vilken fin blogg jag hittade jag till.
Mycket fint ser jag.
Så många fina lampor du har! :)
Ska kika vidare men så länge vill jag önska dig en fin dag!

Kramar Sirpa

Jeanette sa...

morro med lamper...kan gjøre den store forskjellen i et rom det:-)mange fine du har!