søndag 26. februar 2012

En forespørsel..

Jeg fikk en forespørsel her om dagen om jeg hadde en plantegning av huset vårt, hvor stort det er, osv..det har jeg jo ikke. 
Men jeg kan si dette; det er ikke stort. Kanskje 140 km, men det er også delvis pga masse skråtak...jeg føler det er større.



Jeg har to inngangsdører, denne inn til yttergangen og en ved kjøkkenet. Det var faktisk tre ytterdører ved siden av hverandre her da vi overtok huset, men vi synes det var litt i overkant;)


Døren til høyre her er til gjesterommet under, eneste soverom i denne etasjen.



Hvis du ikke går rett frem i gangen og inn til stuen kan du altså gå til høyre og da kommer du inn på kjøkkenet.
Til venstre på bildet under er det vaskerom og gjestetoalett:)


(Legg merke til at det er en trapp i gangen også, for her skal vi opp etterpå.)







Denne lille stuen er som en passasje fra kjøkkenet til den andre stuen, så i praksis kan du altså gå rundt og rundt....noe spesielt besøkende barn har stor glede av;)



Opp?


Da kommer du hit, en ekstra soveplass når det kniper.



På den ene siden har du vårt rom hvor dette bildet er tatt fra og på andre siden barnas rom som ikke er bloggbare i dag;) (huff...må få malt de tersklene..)



Det er en dør til høyre i mellomgangen også og den går inn til badet.
Det er også en dør fra rommet vårt til samme bad.


Uterommene tatt fra badevinduet;


Vet ikke om noen ble noe klokere av dette, jeg ;)






19 kommentarer:

Alfa sa...

Nydelig:0)

Fågel Blå sa...

ÅHHHHHHH så fint du har det!
Klem Kathrine

Marit sa...

Jeg ble klokere!!;) Morro med en "guide" i huset! Du har det så utrolig fint, heier på deg i Norges drømmebolig!!!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Virkelig flott gjennomgang i det vakre huset ditt, Hanne!
Du har mitt drømmehjem!

Ha en nydelig kveld!
Klemmer

Lille vildand sa...

Fantastisk Hanne!! Må være deilig med et ferdig oppusset hjem. Og så ryddig...WOW!

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Hvor bor i dejligt.
Her gad jeg godt bo:-)

Ha´en dejlig aften

Knus Susi

Anno 1924 sa...

Så nydelig hus du har!! Det virker større enn 140 kvm. Morro med en liten "guide" gjennom huset:))
Fortsatt fin kveld:)

Dronninghuset sa...

kjære søte deg, takk at du tar deg tid... nydelig hjem. jeg liker meg så godt hos deg.
og ja, du kan få litt av min takhøyde.... gratis!!

klem TOVE I
DRONNINGHUSET

Villa Wonka sa...

Så utrolig fint hus du har! Koser meg her inne på bloggen din :-) Masse inspirasjon å hente :-)

Fortsatt god helg!
Klem

Saras stove sa...

Tusen takk for "rundturen" Hanne! Du har et nydelig hjem, som jeg nok aldri vil stoppe å la meg inspirere av! Klem fra Sara

Bettum Villa sa...

Flotteste huset EVER!
Og jeg har jo til og med vært så heldig at jeg har fått vært på besøk.
Skulle så gjerne ha flyttet inn i et av de husa i gata de. For der var det mange edelstener som var pakket inn i gråstein. Må bare vinne litt på lotto først ;P.
Klem Madelén

Vintagepia sa...

Kjære Hanne !!

Tus`n takk førr ruinntur`n i dæ nydeli`e "likkje" huse dokkers...utruli` inspireranes og vakkert!!!! Dæ e ikkje størrels`n dæ kjæm an` på mæn at mainn trives mæ dæ mainn har ruin`t seg...trur dæ likkje rø`e huse` i skogen e et godt bevis på dæ...hihi :o)
Har et spørsmål eg og angående golvan i huse` dokkers;ka dokker har brukt; bæis...pigmentert olja...lut æiller maling ?? Vi e færddi` mæ golvan på to av soverpmman og dæm har vi bæisa mæ to strøk kvit bæis og dæ blæi ikkje så værst...tell sommar`n e plan å skjefte ut stue/kjøkkengolv/ganggolv mæ furuplank (aillt e på ett plan)og e litt usekker på om vi skal bæise dæ og æiller bruke kvitpigmentert olja som vi egentli` hadde tænkt å bruke på soveromman og mæn vi fekk ikkje tak i dæ her nord no og kuinne ikkje væinte længer mæ å behaindle dæ...har mæst løsst på kvitpigmentert olja tell ræst`n av golvan i dæ likkje huse` vårres...hadde vorre arti` å vesst ka dokker har brukt :o)
Ha æi nydeli` uka Hanne og igjænn;takk førr nydeli` inspirasjon :o)
Klæm fra dæ likkje rø`e huse`i skogen...Vintagepia

Sommerhuset i bakken sa...

Utrolig sjarmerende, flott og nydelig hus du har! Liker, liker, liker! Helt fantastisk!

Ha en super mandag!

Tinas vita bo sa...

Tusen tack för rundvandringen i ditt supervackra hem!!
Du har det verkligen såååå vackert!!
Gillar ALLT!! :)

Kramis Tina

Maye's Krypinn sa...

Kjempefint hus du har! Her kunne jeg ha flyttet rett inn ;-)

Klem Maye

vitaspets sa...

Supersnyggt hem där vill jag bo :-)
Kram Karina

Sjarm og Glede sa...

Du har det superfint ;-) Kjekt å se ;-)
Ha en god kveld :-) Klem Hilde

Nina i Paradiset sa...

Ble ikke helt klok, men det er sikkert fordi jeg er litt dum og veldig trøtt.
En ting fikk jeg med meg uten større problem da, -det er at dere har det utrolig fint og koselig.
:)

G:a Affären sa...

Det var en härlig rundvandring och jag tror jag måste ta ett varv igen, du har så vackert hem!
/Cia