onsdag 11. april 2012

Huff...

Birkelund-funn
Jeg tror mannen går med flytteplaner og at planen er at jeg og ungene skal bli med på lasset;)
Han har helt dilla på gamle hus og vil stadig oppgradere. Han vil ha det større, høyere under taket, bedre utsikt (Hæh? Vi ser jo festningen på en god dag!)...listen er lang, men at han ikke blir uvel av å gjøre denne jobben en gang til skjønner ikke jeg! 
Dessuten elsker jeg jo dette huset...det er mye blod (svigerfars tommeltått), svette (husfruens fixe idéer) og tårer (de som har pusset opp gammelt hus vet hva det betyr;)) og det er jo så deilig å ha kommet dit at det vi driver med nå er kosmetikk!
Nei, jeg er ikke klar og håper at han roer seg etterhvert;)

Jeg får jevnlig spørsmål om maling og farger så jeg kan fortelle at vi har malt gulver og trapp med Shipolin Hvit.
Kjøkkenet er malt med Hvit Narciss, Taft er fargen vi har i stuen og gjesterommet har fargekoden S0510-B50G (En veldig lys blågrønn farge). Alle tak, karmer, lister er i Hvit.
Koden på badet er og blir borte dessverre...

Nå skal jeg gjøre meg klar til jobb, men ønsker alle en strålende dag..

come rain or shine





11 kommentarer:

Camilla sa...

Nydelig hjem :) skjønner godt at du trives der :)

Ha en fin dag :)

klem klem

G:a Affären sa...

Förstår mycket väl att du inte vill byta boende, speciellt inte nu när det bara är finliret kvar att göra.
Kryddburkarna är ljuviga med sina snirkliga bokstäver!
Ha det gott!
/Cia

Änglarnas hus sa...

Jag skulle inte heller flytta med ett sånt vackert hus som ni har..men jag förstår hur maken din tänker..de är själva projektet som driver..jag kan vara likadan..

Kram kram Sanne

Johanna Stålros sa...

Fantastiskt hem, underbart matbord och stolar!! Kram Johanna

Bettum Villa sa...

Nei, å bytte bolig er på ingen måte en lett sak og burde tenkes nøye igjennom. Skjønner godet begge sider i denne saken. "Bigger and better" er jo et godt argument, men når man først har fått hjemmefølelsen på plass så skal det mye til for å flytte.
Jeg driver selv å drømmer om større og bedre, og håper at drømmen om å bygge kanskje kan bli en mulighet om noen år. Har nesten for vane å flytte og har tidligere synes at det er morro. Men nå som jeg har blitt såpass interiørinteressert så hadde det vel blitt litt av et prosjekt.

Ønsker deg en flott uke Hanne. Klem Madelén

elinAnita (eddas) sa...

Det er noe med at menn liker å ha noe å henge fingrene i:)
Ja,håper nå at jeg skal få kommet meg ned mot Fredrikstad snart:):)Tone vil ha meg på besøk....eller helst at jeg skal flytte inn der he he
klemkelmklem

tinemor sa...

Hi hi
Skjønner den kvalmhetsfølelsen ja.
Mye styr med flytting, -ingen tvil der.
Og jeg syns nå dere allerede har drømmehjemmet!!
Hils ham fra meg å si det ;-)

Klem, klem

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från ditt hem!
Njut Dagen
Klem Kathrine

Frøken Anker sa...

Jeg kan da godt forstå, at du ikke ønsker at flytte, når der er så mange spor fra de hjælpende hænder.
Jeg synes også, at jo ældre man bliver, jo mere har man lyst til at blive et sted... ikke al for meget flytning.

Hav en dejlig solskinsdag
Kram
Birgitte

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Ååå skjønner godt følelsen din, dere har et VAKKERT hjem kjære deg!! :)

Ha en fin kveld, søta!
KLEM!

MissMette sa...

Alltid så flotte bilder her hos deg, Hanne :) blir så godt humør av å titte inn til deg og se alt det vakre du har ღ Her hos meg er det omvendt, jeg har lyst på nytt hus, men mannen ikke... hm! Ikke så glad i å pusse opp vi da, men har lyst på noe på en flate :)) Ønsker deg en fortsatt fin dag og ha en strålende helg ღ Stor klem fra Mette