fredag 4. mai 2012

Fredag

...og det betyr kjøkkentjeneste for min del, men jeg skal legge til at det er fullstendig frivillig. Hva hadde vel helgen vært uten en kickstart bestående av "kosemat" og kvalitetstid foran tven med familien? Det hører liksom med.
Jeg er fullstendig hektet på fajanse om dagen og fordelen med å bo i en liten by hvor det ikke er så mange om benet er at det er mulig å finne på bruktbutikker og loppemarkeder. Så jeg har fått fylt opp med gamle frokost-tallerker og skåler i dette fantastiske materialet, men er fortsatt på jakt etter middagstallerker og kopper som ser ut til å bli den største utfordringen. Det tar jo litt tid når kriteriene er at de må være gamle, hvit/creme farget og fullstendig uten mønster;-jakten fortsetter!
Terrinen er fra Butik Sophie og miniterrinen fra VintageByNina:)


Herlig helg dere!






11 kommentarer:

Anno 1924 sa...

Fantastiske bilder!! Den lille terrinen var supersøt!:) Den store var også helt nydelig. Jeg har vært på jakt etter slike selv, men de blir utsolgt så utrolig fort!
Ønsker deg en fin fredag!:))

Le Style sa...

What a lovely kitchen!
Lovely kitchen items, beautiful terrine.

Happy weekend!
XO

Fågel Blå sa...

Vilket härligt kök du har!!
Njut helgen Kramar Kathrine

Torparbo loppisbod sa...

Vakker blogg og herlige bilder. Du kjenner kanskje til butikken Rost interiør som ligger i Karlstad. De har stort utvalg av fajanse...
http://www.facebook.com/pages/Rost-interi%C3%B6r/132069343516264
Bare et lite tips. Ha en super helg. Gro

Frøken Anker sa...

God fredag, Hanne. Her er der helligdag, st. Bededag.
Men du skulle måske kigge forbi Frøken Anker.dk og se det hvide fajance, vi har fået hjem :-)
Der er flere terriner, og nogle hvide flødekander fra en fransk restaurant.

God fredag til dig og familien
Kram

Tinas vita bo sa...

Härliga bilder från ditt underbara kök!!
Tycker det är sååå snyggt med öppna hyllor!!

Ha en fin kväll
Kram Tina

liven sa...

Nydelige saker :)

Guttemamma sa...

Elsk- elsk det kjøkkenet ditt!!
Ja, du Hanne-vennen, jeg har innført "fredagsrydding" før fredagskos...funker som bare det!! Setter av en time eller to , avhengig av hvor ille det er her..., og da må alle fem i heimen jobbe uten stopp. I går jobbet Ø til halv syv, men guttaboys sto på og da alt var ryddet tok jeg meg et glass med "rød saft" foran pc'n mens de lagde taco. Herlig!! Men med det kjøkkenet ditt, hadde jeg nok stått der selv hele tidenm..:-)
Klem♥

Kreoline sa...

Skjønne bilder fra et nydelig kjøkken, herlige terriner, jeg er stadig på jakt, men ikke lette å finne. Fortsatt god helg til deg, klem fra Mona.

Villa Wonka sa...

Nydelig bilder fra et nydelig kjøkken!
Fortsatt god helg!
Klem

plasterp sa...

Kjempelekkert kjøkken! Titter stadig innom her for å se hvordan du har det :) Er igang med husbygging og leter etter gode løsninger og fine inneløsninger. Likte kjøkkengulvet ditt. Er det furugulv? Og hva er det behandlet med?

Ha en fin dag :)

Hilsen Kristin