fredag 29. juni 2012

Litt om innredningsfilosofi

Tusen takk til dere som var dønn ærlige i forhold til hva jeg skulle/burde gjøre med skapet mitt;-de fleste av dere skjønte at jeg gjerne ville male det hvitt og jeg setter virkelig pris på en objektiv mening...alt ble vurdert og tatt med i betraktning.
Det er over to år siden jeg begynte å blogge, den gang en supermaximalist som var relativt fargerik syntes jeg selv i alle fall. Jeg fikk ikke nok av nydelige ting og overfylte stillben var å finne på alle tenkelige og utenkelige plasser i dette huset. Vegg-ord var nytt og spennende, DIY-lysten var på topp og alle loppemøbler med en nydelig farge ble med meg hjem.
Så ble jeg altså så avsindig LEI! Jeg må ikke ha ALT...jeg har ikke plass til ALT! JEG MÅ PUSTE!! Så det meste har flyttet ut. Veggene har fått et nytt strøk med maling og fremstår i mine øyne som blanke ark. Jeg vil ikke ha for mange blikkfang i et rom og fargene skal harmonere. Skapet var et blikkfang, men jeg ville at det skulle flyte litt inn i veggen så det ble malt hvitt...vurderte beis, men følte at et så gammelt skap krever maling.
Jeg vet at veggene mine i stuen ser hvite ut på bilder,men de er faktisk "Taft" som er en lys blå/grå farge. Den holdt på å ryke den også men vi bestemte oss for å beholde den i siste liten...den er jo egentlig så fin.


PS! Som jeg skulle ønske jeg hadde din tålmodighet, Jannicke!!









Summa sumarum så er jeg altså hvitere enn noen gang. jeg er ikke fryktelig opptatt av hva trendene sier og "vintage-minimalisme" er et begrep jeg godt kunne tenke meg å innføre...eller finnes det kanskje fra før? ;)


Det er jo ikke HELT tomt her...enda;)




19 kommentarer:

Villa Waleur sa...

Hei snupp. Så fint det ble. Og nei, det er overhodet ikke tomt hos deg enda. Liker virkelig den rene stilen du har nå- Love it :)
God helg.
Klem Ellen.

Marit sa...

Elsker stilen din sånn den er nå :) Hvorfor følge trender? Viktig å ha de sånn man liker det selv, tenker jeg. Jeg har en god blanding av nytt og gammelt, lyst og sart, men også endel rustikk... folk får mene hva de vil, jeg liker det sånn :) Basta bom :)
Fin fredag til deg.

K&Co. sa...

Jeg elsker at følge med hos dig.
Jeg synes det ser rigtig godt ud , enkelt og stadig med nogle hyggelige ting , og bliv ved med det , hjemmet skal da være et dejligt sted at være , man blive selvføgelig inspireret af mange ting man ser rund omkring , men man skal bare holde fast i selv selv , følge sit hjerte og omgive sig med ting der gør en glad.
Jeg ville ihvertfald nyde en kop kaffe i jeres hjem.
Glæder mig forsat at følge nye tiltag. Mange hilsner Bjørn - K&Co.

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Enig med deg...man trenger ikke å fylle opp hver eneste krok i huset. God helg !

My home is my Castle - by Kari sa...

Synes du har det helt nydelig nå jeg, ja før og aøtså :)
Jeg kalte meg og en maximalist for ett par år siden, men ble og lei.
skapet ble helt nydelig <3

Klem,kari

Mamsens hus sa...

Skapet ble lekkert Hanne, og man ser godt at veggene ikke er hvite når skapet ble malt hvitt ;)
Tror du skal fortsette å følge mage følelsen for alt du gjør blir lekkert!
Klem med ønske om en god helg :)

Marit sa...

Skapet ble nydelig og glir fint inn i miljøet uten å synes for mye... Forstår godt at boden din er full - her forsvinner det litt av hvert tror jeg :o) Men vakkert er det hos deg lell! God helg!
Klem

berit sa...

Skapet ble virkelig fint. Gratulerer! Og så godt å høre at noen fortsatt sverger til hvitt. Jeg gjør det også fortsatt, og tror egentlig at jeg kommer til å holde på det "resten av livet". Det gir meg sånn energi.

Alberte sa...

NÅ ER DET HELHET!! KJEMPEFINT,HANNE.
JA TIL VINTAGE MINIMALISME:-)))))

Kristin sa...

Jeg var jo en av dem som mente du skulle male:-)
...det ble helt rett, synes jeg!!
God helg fra
Kristin

Camilla Kittilsen sa...

Er sikker på at du har et av de flotteste hjemmene jeg vet om...værtfall sånn jeg ser det på bildene :)

Ha en fin kveld :)

Klem klem

MissMette sa...

Hei Hanne :)
Skapet ble kjempefint ღ veldig fint med den murveggen i bakgrunnen også. Liker stilen din veldig godt og helt enig med deg når det gjelder å få puste :)) Lyst og lekkert med masse flotte detaljer... Me Like :) Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og helg. Klem fra Mette

Bettum Villa sa...

Fikk ikke vært med å diskutere for og imot maling av skap, men selv synes jeg skapet er NYDELIG nå (og du vet jo at jeg likte det godt før også). Synes alt du gjør funker! Og glad for å se at du valgte å beholde "taft" fargen. Er jo lekkert med litt forskjell også. Murveggen er også skikkelig kul. Skal gjøre det samme her hjemme på en mur som må strippes for tapet (hvilken idiot er det egentlig som tapetserer en brannmur?!?)
Klem Madelén

A-H sa...

Skapet ble knallfint...:) Jeg digger stilen din asså;)

Klemmer

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Dette ble rå lekkert, Hanne! Liker også at det er luft rundt om.. det rene å hvite er så flott syns jeg :) klem og god helg! Ps. Skapet ble dødslekkert!

Tinas vita bo sa...

Skåpet blev supersnyggt!!
jag blir alldeles till mig när jag ser bilderna från ditt vackra hem...
Allt är bara sååå vackert! :)

ha en fin helg
Kram Tina

Tone sa...

Hei !
Synes du har et fantastisk hjem med en nydelig stemning, har og pakket ned en mengde med småting, og fått det litt luftigere:)
Ønsker deg en fin fin helg:)
Klem Tone

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Jeg gikk glipp av diskusjonen hvorvidt du skulle male skapet eller ei. Du hadde nok bestemt deg allerede, tenker jeg:-) Det er i alle fall nydelig! Du vil neppe angre.
Gurimalla så mange ting du har kvittet deg meg. Jeg husker enda en kommentar du fikk (for lenge siden) som mente du hadde alt for mange ting og tang:-) Du har vært flink, for jeg klarer aldri kvitte meg med noen ting. Vintageminimalisme var et godt ord:-) Veldig trivelig hos deg - som alltid - både før og etter. Lyst og godt. Sikkert herlig å få åpnet litt mellom stuene.
Du har all grunn til å være fornøyd! Kos deg nå:-)

Klem fra Hjørdis

Fru Usken sa...

HELT nydelig! det du kaller vintage-minimalist heter vel kansje landstil?;)
Klem:)