torsdag 28. juni 2012

Trenger din mening..

Jeg er egentlig prinsipielt imot å male gamle møbler, beholder absolutt helst fargen møbelet har fra gammelt av. MEN så er det møblene vi har med oss og som er der av en annen grunn og et slikt eksempel er det gamle hjørneskapet fra mitt barndomshjem. Det ble strippet for maling og lutet den gangen det var "in" og nå synes jeg at det blir en smule gult siden gjengangsfargene i mitt hjem er hvitt og mørkt tre (jakter forresten også en erstatning for skrivebordet som er i samme nyanse).
Jeg har både kost og hvit maling....og det kan vel alltids strippes for maling igjen? Hva synes dere? 



15 kommentarer:

maddicken sa...

Hmmm, jeg ser den så absolutt, har to gamle reoler/kleskommoder her med samme stilen. Hva om du gir den ett tynt strøk med lasering i en kald farge for å dempe det gule skjæret bare da? Da får den litt pimenter, mindre gult men man ser treverket likevel, litt kalket nesten om du skjønner? Ha en fin dag snella!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Både skrivbordet och skåpet är jättefina. Jag håller med madicken helt, ett tunt lager vit lasyr och du kommer få en möbel som det gula försvinner på.
Kramar
AnnaMaria

Kristin sa...

Mal :-)
Kristin

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Vanskelig valg, men jeg ville nok malt det :)

Lykke til med valget!

camilla sa...

jeg maler det aller meste..:)
Ser jo at noen ting er flotte å beholde originale..men om en farge på et møbel ikke er helt slik jeg ønsker å ha det, ser jeg ingen problemer med å male det?:)(Ellers er det jo nydelig når treet får den værbitte fargen..:))Men..
Som du sier..i verste fall kan man pusse det ned igjen? :)
Lykke til!:)

Hanne Margrete sa...

Ble veldig usikker her nå, men føler at du innerst inne vil male det, og da syns jeg du skal gjøre det! Blir helt nydelig i hvitt:)

Carina sa...

Man skal følge hjertet sitt og det som føles rett :-) Likevel vil jeg si at jeg synes både skapet og bordet er flotte kontraster til det hvite og det mørke i hjemmet ditt. Og det sier ei som stort sett foretrekker hvitt ;-)Men et tynt lag med hvit lasering hørtes også bra ut!

Fru Usken sa...

vanskelig vanskelig... har samme problem selv med ett par gamle møbler som jeg nesten diskuterer med meg selv hver dag hva jeg skal gjøre og evt hvilken farge jeg skal gjøre det med;)
eneste jeg syns er at det var litt kjedelig sånn det var nå... så jeg ville nok gjort noe, enten ett tynt lag som di sier over her, eller helt hvitt;)
men du, hvor har du gjort av senga di?? ser jo så tomt ut hos deg nå forhold til før?
klem june:)

Bestefars Verksted. sa...

Jeg hadde ikke malt det hvitt,da forsvinner det i hjørnet.......men det er nå min mening. Jeg hadde valgt sort,eller grått.....men valget er jo ditt :) Gleder meg til å se hva du gjør,uansett !!! God helg !!!!!

Nina i Paradiset sa...

Tenkte grått jeg....
Hvitt blir borte ;)

Alberte sa...

Jeg maler før jeg tenker.
Mitt forslag:...frem med hvit linoljemaling og tålmodighet. Vent 3 dager mellom hvert strøk!

kongladesign.com sa...

Slik det ser ut på dette bildet gir skapet også liv i rommet. Rom kan fort bli for hvitt også og da blir det "flatt". Jeg ville gått for en gråtonet beis, f eks sjøsand i interiørbeis. - Maling i flere gråtoner med lasur som topping kan også være flott i hvite interiører. - Det viktigste er alikevel at du følger hjertet og kjenner litt etter hva skapet vil. Du far rigge deg til med en god kopp kaffe/te og snakke litt med skapet, he, he ...
Masse lykke til med det sjarmerende skapet!
Hilsen Konglemor

Fru Usken sa...

hei ijenn:)
ja det ble litt for travelt ei go stunn, og i tillegg til problemer med bloggingen så ble det bare ikke..hehe;) men er godt å gøy å være tilbake:)
jeg skjønner hva du mener, jeg har og rydda bort en del dilldall, blir litt lei i perioder både av det ene og av det andre;) du har det uansett nydelig!
gleder meg til å se hva du gjør med skapet:) tvitvi:)
å go helg!:)

Mamsens hus sa...

Jeg hadde nok malt eller beiset det, men fargen??...
- det er jeg usikker på ;)
Lykke til med valget, gleder meg til å se hva du gjør :)
Ønsker deg en fin helg!
Klem

brudeblogg sa...

Jeg syns mønsteret i treet må få skinne gjennom ihvertfall.
Se for deg det bildet med hjørneskapet "innpakket" i en tett, hvit flate. Da blir det helt dødt.
Og før du vet ordet av det er det helt ut med at alt skal være malt hvitt.
Vent 1/2 år, skal du se :)