mandag 28. januar 2013

Så har jeg altså gjort det.

Jeg tok et lite bukkesprang i går og meldte meg ut av NorskeInteriørblogger. 
Jeg har i grunnen tenkt på å gjøre det en stund av den enkle grunn at jeg ikke føler de representerer min stil på noen som helst måte nå for tiden. Nå skal det sies at jeg har vært både i galleriet og blandt finalistene i konkurransene deres opp til flere ganger, ja jeg har til og med vunnet en, men dette handler ikke om det.
Jentene i NIB gjør en flott jobb, men ikke for alle. Faktisk kan jeg ikke huske sist det var et innlegg der som interesserte meg...kanskje sier det mere om meg? Samme kan det være, jeg føler meg utenfor det "gode selskap" som jeg anser som relativt smalt i dette forumet:) Dette kan jo selvsagt endre seg og jeg fikk også en koselig mail i retur som forsikret meg om at jeg var velkommen tilbake, det synes jeg var riktig så hyggelig av dem når det først ble sånn :)
Generelt sett synes jeg at det forplikter å ta på seg en slik oppgave som å samle alle norske interiørblogger uansett stil, jeg synes også at de klarte det bedre før. 
Jeg vet at å finne et format som passer alle nesten er umulig, MEN da synes jeg det er viktig å "ikke henge på slep". 

Så, jeg er altså ikke lengre en NIBer, men er blid og glad allikevel;)





34 kommentarer:

Kreoline sa...

Hei Hanne, jeg er så enig med deg. Gleder meg til å se kakkelen, du har et så lekkert hjem at den "glir" nok rett inn, forstår godt at du gleder deg. Du har virkelig fått det gjennomført, og det er alltid en fornøyelse å titte inn til bloggen din. Fin uke til deg, klem fra Mona.

Sjarmerende slitt sa...

Jeg er SÅ enig i dette innlegget Hanne. NIB handler nå om kun om trendbloggene, og fotokonkuransene - dvs det som trekkes ut handler mer om hvor flink en er til å tenke ekstremt trendy og lage stilleben så kunstige at det ikke hverken sier meg noe eller inspirerer.. Føler ikke at de favner norske interiørblogger i bredden, og som du skriver, det er lenge siden jeg fant interesse av det som skrives. NIB har kanskje blitt for stort og overveldende, og når fokuset blir såpass ensidig, så føler man seg så utrendy som det går an. Interiør handler om langt mer enn hva som er årets trender, eller sære stillebenbilder. Interiør er for mange en livsstil, en lidenskap, en hobby, om store kunnskaper, om å løse praktiske utfordringer, og oppussing og ikke minst hva folk flest ønsker og liker. Jeg sier bare; you go girl - og følger nok etter! Klem Cecilie

Amelie sa...

Jag älskar ditt hem Hanne! Det är helt underbart!! <3
kram Amelie

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Hei, undret meg over det samme , etter laaaaang tid ble tatt opp som medlem.. Synes fokus på fotokunnskaper og " oppstylede" bilder tar bort gleden … Har kommet på galleriplass en gang og det var jo stas det, men hver gang de har sine utfordringer kommer jo de samme om og om igjen til finalen.. For all del , dyktige jenter ! Både nib jentene og de som kommer i finalen. Men mangfoldet blir litt borte ..
Får se hva jeg vurderer etterhvert :)
Kanskje nib jentene kunne blitt informert om hva flere synes ? Klem :)

tinemor sa...

Og da er vi to :-)
Klemmer i fleng

Monica sa...

Veldig enig med deg. Det er mange av oss som ikke er trendy nok. Synd det er sånn men godt vi har VI :-)


Klem Monica

Elises Country Home sa...

Jeg har akkurat blitt medlem av NIB. Må innrømme at det er mest for å få flere lesere på bloggen min... Uansett så er jeg veldig enig i det du skriver. Føler at det er visse trender som går igjen "omatt og omatt" på bildene og i blogger. Føler meg helt utrendy når jeg kikker gjennom de mest populære bloggene. Prøver å si til meg selv at jeg faktisk har et fint hjem selv om jeg ikke har "Nespresso-maskin, Kitchen-aid kjøkkenmaskin, kler opp barna mine i farger som passer interiøret, pomponger,neonfarger, gull, kobber etc. Er heller ikke ekspert på å ta bilder, men prøver etter beste evne.

Når det er sagt så synes jeg du har en fantastisk blogg. Skjønner ikke at jeg ikke har besøkt den oftere ;-)

My home is my Castle sa...

Er enig med deg jeg og. Har mange ganger vurdert å melde meg ut eller slutte å blogge...
Jeg synes og det samme går igjen og igjen og at de som driver NIB burde vise frem flere stiler enn de som de selv liker best..For det virker sånn på meg..
Men, men.... Er kanskje litt for "gammel" til å følge med på alt ;)

Tror det er mange som føler det samme..

godt å ha deg her vertfall :)
Klem,Kari

fru. Lærum sa...

hiver meg på denne jeg også.....jeg kan plukke ut dem som kommer på topp ...de samme bloggene hver gang!
og alle de oppstilte bildene med alt som er i vinden...blir litt i overkant for meg.

Og disse trend bloggen, hermer sånn etter hverandre at jeg klarer ikke skille dem fra hverandre.

klem tone

Alfa sa...

Helt enig med deg Hanne:)
Men glad du blogger fra Vintage Interior;))
Vet jeg er medlem der, men forstår ikke helt hvordan jeg ligger innlegg inn der.. Hmmm

Sender du en oppskrift??

Klem Alfa

Bente sa...

Heisann, nå er jeg bare en liten blogger på østlandet, og det rare er at jeg faktisk tenkte det samme som deg her om dagen:) hvem er de folka og hva i alle dager driver de med tenkte jeg... Føler nok det samme som deg her, bra det er flere:) vi er kjempefornøyd med vårt hus og hvordan vi har valgt å innrede, men det er nok helt ut hos nib:) ler meg skakk noen gang er og tenker: er det virkelig noen som vil ha det slik? liker bloggen din kjempegodt-fortsett med det du gjør!! Er mange av oss som faktisk tenker det samme og det er bra at det kommer ut!!
Klem

Nina i Paradiset sa...

NIB??
Nasebuse i Baileysen?
Liker ikke! ;)

NIB-stilen er iallefall ikke noen bestselger i butikken min, så jeg durer avgårde med min egen smak, jeg!
Hatten av for deg!

Guttemamma sa...

KLem for modige Hanne!!
♥♥♥

Bestefars Verksted. sa...

Helt enig,derfor har jeg aldri meldt meg inn !!!!

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Jeg er SÅÅ enig med deg, Hanne! Godt at noen endelig sier det, for jeg har lenge følt at jeg ikke passer inn. Jentene gjør såvisst en strålende jobb, men som du sier; ikke for alle. Det er de samme som går igjen hver gang, og det er liksom ikke lenger rom for andre stiler enn retro og trend-bloggere.
NIB har endret retning og fokus siden jeg meldte meg inn for snart 4 år siden, og dessverre føler jeg ingen tilknytning lenger. Snd men sant. Innleggene intereserer meg liksom ikke lenger, så jeg er svært sjelden innom siden.

Hatten av for ord og handling, Hanne!

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Jeg er SÅÅ enig med deg, Hanne! Godt at noen endelig sier det, for jeg har lenge følt at jeg ikke passer inn. Jentene gjør såvisst en strålende jobb, men som du sier; ikke for alle. Det er de samme som går igjen hver gang, og det er liksom ikke lenger rom for andre stiler enn retro og trend-bloggere.
NIB har endret retning og fokus siden jeg meldte meg inn for snart 4 år siden, og dessverre føler jeg ingen tilknytning lenger. Snd men sant. Innleggene intereserer meg liksom ikke lenger, så jeg er svært sjelden innom siden.

Hatten av for ord og handling, Hanne!

Villa Waleur sa...

Jeg bøyer meg i støvet for at du sier det som vi så mange har tenkt. Dette har jo vi to snakket om i laaang lang tid. Selv mister jeg nesten lysten av å blogge dersom jeg er innom nib, og har derfor sluttet å titte på den siden. Alt ser likt ut og er så trendy at jeg føler i hvertfall at ikke nib representerer min stil. Kanskje de burde bytte navn til Norske trend bloggere isteden? Keep up the good work, snuppa mi. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Godt vi i det minste har VI <3 Go' klem fra meg.

My Dream sa...

TUSEN TAKK FOR AT DU SIER D HØYT!!!! jeg har lenge sagt at det er jo ikke en interørkonkurranse, det er jo en fotokonkurranse... en halv stol, en ende på en ramme og en sånn honeycrumb... kult bilde, men ikke interiør bilde... viser jo ingenting...! jeg ser masse flinke av de som kommer videre... ikke missforstå, men vi vanlige som ikke har merke ting og ikke er super trendye... vi har nada sjans.... uansett hvor kreative enn så måtte vere...
Jeg er kun innom den siden når det er konkurranser, og det er for å finne andre blogger... melder meg på så andre kan finne meg, men vet jo at jeg ikke er med i vurderinga engang... :/

trist at det ikke er plass til oss andre enn de super trendye...

Du er KUL...

Klems Diana.

Mona sa...

Bra sagt Hanne :-)
Jeg elsker bloggen din og ditt vakre hjem uansett om du er på NIB eller ikke ;-)Jeg følger deg!

Klem Mona

Daisys home sa...

Virkelig på tide at noen sier ifra :)
Har vært medlem der inne siden jeg startet med bloggingen for snart fem år siden. Og har de siste årene vært de samme Gjengangerne som alltid kommer med når det gjelder utfordringer og Galleriplass.
Så hva er da egentlig vitsen med det de driver med?
Synest det dreier seg mere om "foto konkurranse" enn hva det dreier seg om "interiør".
Nei, her må det skjerpings til om de skal fortsette og se andre stiler enn kun det de selv liker...
Finner heller ingen interesse i det de legger ut, så sjelden jeg er innom.
De fleste av oss andre som fortsatt er medlemmer der inne, er det vel av den enkle grunn for å skaffe flere lesere :)

ha en fortsatt fin uke
Klem sissel

mamma i nord sa...

Dette er nok grunnen til att jeg aldri meldte meg inn i NIB.
Skjønner ikke helt vitsen med alle disse konkurransene og oppstilte bilder av en liten del av ett hjem, som kanskje ikke har så mye av det hjemmet å gjøre i det hele tatt.

Jeg blogger heller når jeg har lyst, og bilder av mitt hjem slik det er.
Det er godt å føle att det er for meg selv og ingen andre.
så da er ikke slike steder noe for meg.

Nydelige bilder fra kjøkkenet ditt, og jeg ser frem til å få sett kakkelovnen din.

Klem Tanja

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Word, Hanne.. er så enig med deg.. Vet ikke sist jeg var innom NIB..orker ikke for det er såååå lite som appellerer til meg og min stil.. Det har ikke vært annet enn konkurranser og oppstilte bilder der, leeeenge..selv jeg har blitt trukket ut et par ganger.. men mangfoldet er viktig for å beholde nyskjerrigheten..ikke bare trender :-) Tøft av deg å sååå bra at du sier i fra ♥♥

Prinsesse Elin sa...

Jeg er tenker likt slik som deg, jeg også Hanne. Klem:)

Magdalena sa...

kjenner meg så enig, NIB har sin egen stil nå...
klem,magny

Bettum Villa sa...

Må vel si meg enig jeg også, Hanne. Og så godt som du ordlegger deg!

Siden har virkelig forandret seg endel de siste årene. Savner den tiden da det var litt mer mangfold i interiørsakene, oftere innlegg og hvor bildene ikke bare var perfekte og super trendy... for det var jo tross alt slik før eller?
MEN jeg må jo innrømme at jeg fremdeles finner inspirasjon ved konkurransene deres, selv om mine favoritter ALDRI kommer til top ti (synes det er rart at det varme, vintage, maximalisten, fargerike, etc. aldri når frem).
Klem Madelén

Jeanne dArc Living Norge sa...

Du fortjener hvert ENESTE ord!!!
You go girl!!!!!

Hæærlig å se deg idag!!! Vi sees!!! ;O)
(kanskje i en litt bedre bekledning neste gang :O) hihihi)
Klem mette-mari

Tre Engler sa...

Er veldig enig i det du skriver og du legger det frem på en utrolig flott måte:)
De har en helt annen stil enn det jeg står for.
Kjempe flott at du tok det opp:)
Sov godt
Klem Merete

lavendel mio sa...

Helt enig!
Og det var derfor jeg ikke meldte meg inn der for noen år siden, følte meg ikke hjemme der , nei;)
Nydelig blogg du har, er ofte innom og titter, men er ikke så flink å legge igjen kommentar, sjerpings:)
Ha en fin dag!
Hanne

Tante Titti sa...

Oisann, her er vi jo mange som har sittet på hver vår tue og tenkt på samme sak! Godt vi har VI-bloggene, hvor vi kan finne likesinnede til felles interesse og inspirasjon.
Flott innlegg, og mange flotte kommentarer over her!
Titti-klem!

Frk Elton sa...

Svært svært enig med deg! Tøft at du sier det som så mange åpnebart har tenkt :)
Når jeg startet min blogg for ett år siden hadde jeg inntrykk av at nib var for alle men forsto fort at det er å være trendy til fingerspissene som gjelder der!
Har vært irritert mer enn en gang over at det kun er de samme som når toppen i konkurransene, visst er de flinke, men ikke flinkere enn MANGE andre som da har en annen stil.. De har blitt til trendportalen og ikke norske interiør blogger for min del.

Ha en fin kveld :)

Mor Inger`s hus sa...

Slutter meg til talerne før meg. Jeg vil aldri bli noen trend-blogger, og er aldri innom NIB-siden lenger.
Bra at vi ikke alle er like, men kan ikke bli slik at noen forvalter en sannhet som de tror favner alle.

Stå på med VI - der føler jeg meg hjemme.

Klem

madebyjulia sa...

Jeg er ikke en interiørblogger i det hele tatt, men er inn og kikker iblandt. Det som forundrer meg er at der er de samme som går igjen og igjen og igjen....disse gjengangeren appelerer ikke til meg i det hele tatt. Det virker kaldt og upersonlig alt sammen. Nei gi meg interiørbloggere som lar seg innspirere av andre enn sine NIB søstre...

Kommer nok aldri til å bli en interiørblogger selv, til det har jeg en alt for rotete stil....

mvh

kjerstin

Notre-de-maison/ Gry sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Notre-de-maison/ Gry sa...

Huff, prøver igjen. Ikke bare - bare med ordliste! Det jeg prøvde å si, var at jeg er enig med deg. Jeg synes NiB preges mye av stilarten til de som driver den. Veldig BoligPluss med snodige fargevalg, grafiske mønstre og design. Ikke alle er Panton fan, og da dette skal være en plattform som skal ha plass til alle bloggere og stilarter, så synes jeg det er lite fokus på klassiske/landlige hjem. I konkurranser er det mye gjengangere, og en kan jo lese i bildetekstene i galleriene hvem som er deres favoritt. Jeg er faktisk ikke inne stort på nib lengre, for jeg synes ikke det de skriver om gir meg noe. Så enig med deg, følg hjertet!